onsdag 11. mars 2015

Baskerløpet testtur

"Baskerløpet" er et 25 km (minst) langt løp over 6 fjelltopper. Start og mål er i Knarvik på lørdag 21. mars. Løypen er delvis merket, men man kan velge sin egen rute og rekkefølgen i forserte fjelltopper er likegyldig. Likevel virker det naturlig å følge denne planen: Knarvik - Gladihaug - Krossane - Vassberget - Kvamsfjellet (varden) - Tveitavarden - Indregardsfjellet - Knarvik. På hver topp tar man et bilde av seg selv med relevant bakgrunn. Dette fungerer som bevis på at man virkelig har vært der. Mat og drikke må man medbringe selv.

Min rute med start i Hopsdal og over 4 fjell.
 Jeg foretok en forkortet testtur i dag, onsdag 11. mars, over følgende fjell: Krossane, Vassberget, Kvamsfjellet, og Tveitavarden. Avstanden ble målt til 18 km og jeg brukte 4,5 timer. Men jeg gikk feil en del steder, blant annet etter Krossane før Herland, opp til Vassberget, ned fra Vassberget og ned fra Tveitavarden. En herlig tur i det fine været og meldte meg like godt på løpet, som går av stabelen lørdag, 21. mars kl 10.
Nå vet jeg stort sett veien også!


 Selfi på Vassberget.

Ingen kommentarer: