søndag 18. oktober 2015

Maratonkarusellen og "gamle herrer"

Selfi før start. Foto: Stein Viken

Stein mot mål. Foto: Eskil Fjellanger

Eskil (barnebarn) og jeg løp halvmaraton 17. oktober 2015. Dette var Eskil sin 3. halvmaraton og min 51. halvmaraton. Og tidene ble supre. Eskil kom inn på 1.56.54 (ny pers) og jeg på 2.05.54 (nest beste tid ever). Været var strålende og løpsforholdene gode. I et veikryss med løypevakter var det en del kvinnelige deltakere både foran og bak meg, og en forbipasserende mann ropte til en av vaktene at det var så kjekt å se at så mange jenter deltok i Maratonkarusellen. Vakten smilte og svarte bekreftende på det. Så fikk han øye på meg og la til: "Og så er det mange gamle herremenn med også!" Totalt cirka 300 personer deltok. Èn fikk hjertestans, men ble raskt tatt hånd om av ambulansepersonell, og skal være kommet seg i etterkant.

Ingen kommentarer: