søndag 6. mars 2016

Alpin for første gang

Fine forhold i Eikedalen. Foto: Lise Viken

Endelig fikk jeg prøve ordentlig alpinutstyr med karving ski, slalåmstøvler, staver og, ikke minst, hjelm. Jeg har riktignok kjørt utfor/slalåm for lenge siden med gammeldagse slalåmski, beksømstøvler, strikkelue og kandaharbindinger, men dette var noe helt annet. Jeg slet derfor litt i begynnelsen, og selv om stilen hele tiden var noe kråkete og stiv, så gikk det stadig bedre. Lisbeth, Lise og Eirik imponerte meg stort der de suste nedover fjellsidene i stor fart med stoisk ro og full kontroll. Jeg hadde det imidlertid helt fortreffelig og koste meg glugg ihjel. Jeg hadde jo drømt om dette i mange år. Så takk til Lise som var pådriver til denne fine utfarten. Turen er også foreviget på hennes blogg: www.lisekristine.blogg.no. 


Stein, Lise, Lisbeth; Eirik i stolheisen. Foto: Stein


Eirik i fin stil. Foto: Lise
Første gang med alpinutstyr. Foto: Lise

1 kommentar:

Lisekristine.blogg.no sa...

Kjempe bra innsats,gøy at du var med:) og det er lov å være med flere ganger. ...;)