søndag 1. mai 2016

Bergen City Half Marathon 2016


Årets Bergen City halvmaraton var en strålende opplevelse. Dette må være, som speakeren sa, "verdens beste maratonløype". Og når været er, som det var i år, da er dette en fantastisk tur rundt og i "verdens vakreste by"! Eskil løp sin halvmaraton nr. 7, mens jeg løp min halvmaraton nr. 58. Tidene var brukbare (hhv 2.08.24 og 2.17.35). Eskil opplevde "runners high" allerede i oppoverbakkene mot Fjellveien og løp i fra meg der. Men også jeg opplevde denne "løpelykkerusen" i perioder av løpet.

I min klasse (menn 70-74) stilte 14 personer til start hvorav jeg ble nr. 9. I Eskil sin klasse (menn 18-19) stilte 23 personer hvorav Eskil ble nr. 17).

Sissel og Anne Norfolk var med som heiagjeng og etterpå spiste vi mat i Torghallen, der Eskil og jeg fikk vår velfortjente og nå, tradisjonsrike, "halvmaraton biff". Riktig nok ble det hvalbiff denne gangen, men gode og mette og glade vi ble. Neste år håper vi på deltakelse av flere familiemedlemmer! Lise har allerede lovet å bli med i 2017.

3 kommentarer:

Lisekristine.blogg.no sa...

Flinkinger:)
Ja jeg er klar neste år, gleder meg:)

Lisekristine.blogg.no sa...

Flinkinger:)
Ja jeg er klar neste år, gleder meg:)

Stein46 sa...

Supert! Og det er bare 12 mndr til!