mandag 20. juni 2016

Min første Olympic Distance Triathlon



Dette var min første "Olympic Distance Triathlon" (1.500 m svømming, 40 km sykling og 10 km løping). Været var fint i Naustdal, Adrian og Sissel var med som heiagjeng og jeg håpet å gjennomføre på under fire timer. Det klarte jeg med glans! Kom inn som nr. 24 av 26 startende på tiden 3.26.57. Selv om to personer ikke fullførte og jeg ble sist (som desidert eldstemann), så var jeg superfornøyd med det resultatet.

 Dette lover derfor bra for min neste "Olympic Triathlon" i London i august (verdens største triathlonkonkurranse).

Svømmingen i Førdefjorden gikk veldig greitt på 40.30 og jeg koste meg. Syklingen var til tider hard i kraftig motvind, men desto hurtigere i like mye medvind. De 40 km gikk unna på 1 time og 35 minutter. Raskeste noensinne.

Da jeg begynte på løpingen var jeg allerede ganske kjørt, og det ble også et veritabelt slit. Måtte faktisk gå litt innimellom og brukte 1 time og 8 minutter.

Arrangementsmessig var dette sånn midt på treet. Noen av vaktene i løypen var "litt passive", det vanket ingen medaljer og kun 40 prosent fikk T-skjorte, mens premien til de to-tre beste i hver klasse bestod av penger i reneste proffidrettstil! Jeg havnet i en 60+ klasse ettersom klasseinndelingen i Sunnfjord Triathlon sluttet der. Men pytt, pytt, dette var en kjempefin opplevelse i vakre Naustdal. Stemningen var god, folk heiet til siste slutt og speakeren holdt koken under hele løpet.  Jeg er med andre ord veldig godt fornøyd med både turen, opplegget, gjennomføringen og meg selv. Og formen er også fin nå i etterkant. Kommer tilbake neste år! Les om Sunnfjord Triathlon på www.sunnfjordtriathlon.no.

3 kommentarer:

Lisekristine.blogg.no sa...

Imponerende prestasjon. Ja du kan virkelig være fornøyd. Gratulerer:)

Lisekristine.blogg.no sa...

Imponerende prestasjon. Ja du kan virkelig være fornøyd. Gratulerer:)

Stein46 sa...

Takk, takk. Jeg liker faktisk triathlon bedre enn bare jogging eller bare sykling, men ulempen med triathlon er at det er litt mye styr og masse å passe på som for eksempel våtdrakt, sykkel, hjelm, svømmebriller, sykkelbriller, vanlige briller osv.....