mandag 5. desember 2016

Don't do this at home...


Foto: Aina

 Å løpe en halvmaraton med akilles senebetennelse er ikke å anbefale! Men med justert løpestil, kortere skrittlengde, noen paraceter, forsiktighet og ekstra trykk på den gode foten, tenkte jeg at dette skulle kunne gå bra. Jeg er jo blitt en erfaren halvmaratonløper etter hvert og dessuten har jeg hatt akillesproblemer tidligere, så jeg visste litt om hva som ventet. Og, vel, det gikk faktisk relativt bra, selv om dette var min hittil verste halvmaratonopplevelse! Så konklusjonen er klar: "Don't do this at home" hvis du har akillesbetennelse! Nå, to dager senere, er jeg fortsatt litt verre enn jeg var før løpet, men det går seg nok til! Aina deltok også og var en god og viktig inspirasjonskilde for meg denne gangen. Dessuten hadde vi begge fullført fire halvmaraton på bergensk jord tidligere i år, og ble nå kvalifisert til den store, fine pokalen for "Fem på bergensk jord" i 2016. Og igjen klarte vi følgende: 1) Overleve, 2) Fullføre og 3) Ikke bli sist! Aina kom i mål som nr. 35 av 37 i kvinneklassen på tiden 2.26.42 og jeg som nr. 101 av 103 i herreklassen på tiden 2.42.04.

Stein nærmer seg mål. Foto: Aina

Et fantastisk tall/skilt. Foto: Aina



Ingen kommentarer: