søndag 30. april 2017

Bergen City Marathon 2017


Foto: Skjalg Ekeland

Fjordkraft Bergen City Marathon må være Norges beste og vakreste hel- og halvmaratonløp. Arrangementet er veldig bra, løypevalget er topp og utsikten over vakre Bergen fra Fjellveien er amazing! Dette var 6. året BCM ble arrangert og utviklingen har vært formidabel, fra cirka 1.000 påmeldte første året til nærmere 11.000 i år. Foruten hel- og halvmaraton innbefatter arrangementet 5 km, 2 km (barn) og 10-etappers stafett. Halvmaratonløpet er det mest populære med cirka 50 prosent av alle påmeldte. TIF Viking med Roger Gjeldsvik i spissen og 350 frivillige gjør en formidabel jobb for både tilskuerne og deltakerne (som kommer fra 60 land!). Jeg har deltatt i alle halvmaraton'ene hittil - også i år med akillesproblemer, for dette MÅ jeg bare være med på! I min aldersgruppe (70 - 74) stilte 18 til start i år hvorav jeg ble nr. 13 med tiden 2.31.39, noe jeg må si meg fornøyd med. Men jeg bommet på energiinntaket denne gangen, noe som førte til noen heller "haltende" siste 7-8 kilometre, samt tåkesyn og kvalme etter målpassering. Etter en god middag på Lido var jeg imidlertid tilbake til normalen.

Sissel var som vanlig med som god støtte.

Her er det 20 minutter til start.

Bare sekunder igjen til start

Anne Norfolk var med i år også og utgjorde, sammen med Sissel,

Steins private heiagjeng.


Ingen kommentarer: