lørdag 17. oktober 2020

Min halvmaraton nr. 99

Årets nest siste halvmaraton for mitt vedkommende, fant sted i Fana (Maratonkarusellen) i dag, 17. oktober. Pga Korona'en var maks tillatt startende 200 personer per løp, og det ble arrangert to tidsadskilte løp. Speaker minnet nærmest kontinuerlig om smittevernreglene, med særlig henblikk på en-meters avstanden både ved start og ute i løypen. Dette ble riktignok ikke 100 prosent overholdt av alle, men stort sett fungerte alt annet. Selv hadde jeg ikke noe problem med dette ettersom jeg stilte meg, som vanlig, bakerst og løp mitt eget løp stort sett hele veien. Siste syv km ble jeg "eskortert" av en rødekors-bil som holdt seg 20-30 m bak meg. Den fungerte nok som oppsamlerbil og var vel også på utkikk etter en dame som var meldt savnet ute i løypen. Men hun dukket visst opp cirka 10 minutter bak meg i mål. Litt pussig det kanskje, siden jeg ikke hadde tatt igjen noen i løypen. Men dermed ble jeg ikke sist i mål. Og faktisk var det en fra forrige pulje som også hadde dårligere tid enn meg, m.a.o. tredje sist på meg denne gangen, og tiden, 2.51.09, var betydelig bedre enn min forrige halvmaratontid på cirka 3.20.00. Hipp!



 

Ingen kommentarer: