torsdag 4. februar 2021

På vei mot Mount Everest

 

Da har jeg nettopp startet fra Tensing/Hillary flyplassen i Himalaya for å gå, løpe, sykle, svømme ro el. l. den 64 km lange turen til toppen av Mount Everest (8.882 m.o.h.) ...virtually! Jeg plotter inn mine vanlige treningsøkter og kan følge med hvor langt jeg (og andre gale) er kommet til enhver tid, samtidig som jeg kan se omgivelsene jeg er kommet i. I tillegg passeres viktige steder, jeg mottar 6 virtuelle postcards på veien og planter 6 trær m.m. Har planlagt å klare dette i løpet av 4 uker, men tiden kan forandres begge veier underveis. Til slutt mottar jeg medalje. Gøy dette, trur eg. Og sannsynligvis inspirerende for å klare dørstokkmilen til enhver tid! Det finnes mange andre slike virtuelle ekspedisjoner, bl. a. England på langs, Route 66, Grand Canyon m. fl., som jeg kanskje prøver meg på senere.

Her var det minst 10 minusgrader. Brrr.

Ingen kommentarer: