fredag 16. september 2016

Åsane løpskarusell i sydenvarme

Klokken er 1800, det er 15. september og temperaturen er over 20 grader! Foto: Stein

115 mosjonister stilte til start på 5 kilometeren i årets syvende Åsane Løpskarusell. Været var uvanlig fint denne torsdagen. (Dagen etter ble det slått ny varmerekord i Bergen med over 27 grader!). Dette var første gang jeg deltok i denne karusellen, men det blir garantert ikke den siste. For dette var en fin og bilfri løype på både grus og asfalt i idylliske omgivelser med velplasserte vakter rundt om. Varmen plaget meg ikke og jeg ga litt ekstra gass for å se om jeg ville holde tempoet helt til mål. Det gikk fint og jeg havnet på 74. plass med tiden 28.30, som er en av mine aller beste tider på denne distansen. Faktisk min beste 5 km tid på over fire år! Fornøyd med formen jeg er.

1 kommentar:

Paal1 sa...

Flott at dere endelig har fått varmt vær vestpå! Og så bra at du stadig får bedre tider! Jeg er imponert Stein. Paal