lørdag 5. november 2016

"Blåmanen Opp" i snø, slaps og gjørme

 

På vei opp Rundemansveien. Foto: Varegg Ski/Friidrett

Blåmansløpene består av tre forskjellige bakkeløp til Blåmanen via tre forskjellige traseer. Årets første fant sted lørdag 5. november, og jeg var med for aller første gang. Starten gikk ved "Damen i Fjellveien", via Sandviksbatteriet, Sandvikspilen, Brushytten og Rundemansveien til Tindevann. Oppstigningen fra Fjellveien til Sandvikspilen har jeg aldri gått før og stien her var en ren opplevelse i fysisk slit og spektakulær utsikt. At det hadde snødd i høyden gjorde strabasene ekstraordinære med masse gjørme og slaps. Men etter at Fløypilen var passert var det verste slitet glemt, og resten av turen ble som en "runner's high"-etappe, selv om mye var oppoverbakke i snø, vind og 0 grader. Jeg fullførte på 1.09.33 og havnet som nr. 89 av 93, noe jeg er godt fornøyd med. Honnør til Varegg som arrangerer slike løp inkludert Stoltzekleiven Opp. Jeg stiller definitivt på de to neste Blåmansløpene!

 

Boller og saft ved Brushytten. Foto: Stein




Ingen kommentarer: