søndag 26. april 2015

Bergen City Marathon 2015

Foto: BA

Bergen City Marathon ble arrangert for fjerde gang i år. Dette var også min fjerde halvmaraton i dette arrangementet, som i år var større enn noensinne. Over 8.500 påmeldte til de forskjellige øvelsene, som omfattet helmaraton, halvmaraton, 5 km og barneløp.
Det var kaldt (fem grader) og det regnet, men en flott opplevelse det var. Riktignok oppnår jeg fortsatt dårlige tider på halvmaraton (må trene mer) og kom i år inn på 2.25.20, som er nesten 13 minutter dårligere enn i fjor. Det holdt nå likevel til 21. plass av 30 startende i min aldersgruppe (64-69).

Like før start. Foto: Stein Viken


Det gikk greitt de første kilometrene, og også oppover til Fjellveien. Nedover mot Storelungeren gikk det også fint. Jeg var riktig kledd og hadde det bra. Holdt 2.15.00-fartsholderen til litt over halvveis. Men, som vanlig, begynte slitet når det var syv-åtte km igjen, og de siste tre-fire km var knalltøffe! Men, eg kommer igjen til neste år, eg!


Noen flere tall: Jeg ble totalt nr. 3.494 av 4.518 i halvmaraton. Omregnet etter RW's Age Grade Calc. ville jeg blitt nr. 1.197 med tiden 1.48.48!



Ingen kommentarer: