søndag 19. april 2015

Bergen-Voss sykkelritt om 50 dager!


Fra Bergen-Voss 2013. Oppover mot Gullbotn. Foto: Stein Viken

Jeg har meldt meg på Bergen-Voss sykkelritt 6. juni 2015! Jeg er nok ikke helt i form til dette og kommer garantert til å bruke over 8 timer på de 162 lange, tunge kilometerne til Vossevangen. Hvorfor gjør jeg dette, tro? Jo, fordi jeg har lyst og fordi jeg er inspirert av alle Bergen-Voss turene til min datter Aina og hennes venninne Tove, og dessuten har jeg vært med en gang tidligere! I 1984! Den gangen for 31 år siden, fullførte jeg på 6.47.30. Jeg kommer til å bruke den samme sykkelen som den gang - en DBS Super Sport 1979-modell med 12 gir!

I dag, 19. april, foretok jeg min lengste sykkeltur på 25 år, nemlig hele 20 km! Gjennomsnittsfarten var 18 km/t, som betyr over 9 timer til Voss. Dessuten var jeg helt utkjørt og det verker enda i baken etter det smale, harde setet. Urk, hvordan skal dette gå?

Men først, om seks dager, er det Bergen City Halvmaraton, der de har rekordmange deltakere allerede, nesten 8.500! Glæder mig.

Ingen kommentarer: