søndag 12. april 2015

Maratonkarusellen: Min halvmaraton nr. 45.

Det nærmer seg start maraton og halvmaraton

Lørdag 11. april 2015 løp jeg min 45. halvmaraton i Fana. Tiden var begredelig (2.25.12) og det var et slit denne gangen også. Må trene mer! Starten gikk greitt. Fra 3 til 6 km nøt jeg turen. Fra 7 til 12 km hadde jeg det noenlunde ok, og det var enda ikke begynt å regne. Ved 13 km møtte jeg som vanlig veggen. Fra 14 til 18 km hadde jeg det ikke særlig godt - beina verket, pusten var høy og farten bare dalte og dalte. Fra 19 til 21 km gikk det nesten ikke på frem, men det var likevel en herlig følelse å atter en gang fullføre et halvmaraton! Kroppen slepte seg så mot garderoben og vafler, mens hodet svevde samme strekket av ren lykke. Faktisk har jeg enda ikke brutt et eneste halvmaraton jeg har deltatt i. Knock on wood! Maratonkarusellen i Fana er veldig kjekt å delta i. Vanligvis løpes det hel- og halvmaraton, men denne gangen var det også åpent for løpere på 1,5 maraton (63 km) og ultra 100 km. Utrolig at noen klarer å løpe så langt i ett strekk!

Ingen kommentarer: